NAJNOWSZE WPISY

sobota, 5 listopada 2016

7 rzeczy za które kocham Warszawę

Witajcie, witajcie!
Mam nadzieję, że weekend jest dla Was pełen przyjemności i odpoczynku. Niestety w tym momencie nie mogę cieszyć się wolnym, jednak znalazłam chwilę, by wybrać się na spacer. Tak w ramach wysiłku fizycznego, no bo dieta, odchudzanie- to trzeba się poruszać.
Ale nie, spokojnie- dzisiejszy wpis nie jest o mojej walce z kilogramami. Od 3 lat mieszkam w naszej pięknej stolicy. Przynajmniej dla mnie pięknej. I wiecie co? Pokochałam to miasto. W całości. Z jego wadami i zaletami. No właśnie- tylko dlaczego?


RÓŻNORODNOŚĆ
Każdy jest inny. Są osoby takie jak ja- raczej nie rzucające się w oczy, ale spotkasz też przedstawicieli różnych kultur, wyznań, orientacji. 

MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU
Kursy, szkoły, praca. Masz pomysł na siebie? Możesz się spokojnie realizować. Pomału, malutkimi kroczkami, ale wszystko jest możliwe. Jeżeli tylko bardzo chcesz i jeżeli jesteś gotowy na ciężką pracę. 



STARÓWKA
Jestem chyba tradycjonalistką. Oczywiście uwielbiam wiele innych miejsc, ale będzie na to czas. Starówka zachwyca mnie za każdym razem. Inni ludzie, inne wystawy, czy też inne oświetlenie. Miejsce magiczne, sprzyjające kreatywności. Bardzo mnie inspiruje.


ANONIMOWOŚĆ
Wychodzisz na ulicę i nikt, praktycznie nikt Cię nie zna. Aby spotkać znajomego musisz się z tą osobą umówić. Licząc 3 lata mojego pobytu tutaj znajomą osobę tak, o na spacerze spotkałam około 5 razy. Nikt się na Ciebie nie patrzy wzrokiem przeszywającym od góry do dołu. No przeważnie!

KULTURA
Teatr? Opera? Muzeum? Galeria Sztuki?
Śmiało- do wyboru do koloru. Organizowane są darmowe dni zwiedzania, czy promocje związane z zakupem biletów. Na pewno się z Wami tym podzielę. Czekajcie spokojnie!



MIASTO, KTÓRE NIGDY NIE ŚPI
Dosłownie- 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ciągle coś się dzieje. Nieważne, czy wydarzenia kulturalne, czy zwykłe imprezy. Chcę odpocząć? Wracam do swojego mieszkania w jednej z najbardziej cichych dzielnic. Chcę się wyszaleć? Proszę bardzo! Wystarczy tylko 20 minut podróży autobusem i jestem w ścisłym centrum. Centrum, które tętni życiem.




MIŁOŚĆ
No i najważniejsze. To co najlepsze przecież zawsze zostawiamy na sam koniec. To właśnie tu odnalazłam miłość mojego życia. Komentarz? Jest zbędny.

A Wy? Może tu mieszkacie? A może byliście przejazdem? Z czym kojarzy się Wam stolica? Korki, nerwy i ciągły bieg? A może macie jakieś ulubione miejsca warte odwiedzenia? Ja na pewno podzielę się tym w kolejnych wpisach!

Trzymajcie się ciepło! Dobrych i spokojnych dni Wam życzę!

Share this:

33 komentarze :

  1. Ja mieszkam w Warszawie drugi rok i dalej nie mogę się przyzwyczaić, nie przepadam za tym miastem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy jakoś specjalnie nie polubię Warszawy... Po weekendzie mam dość.
    Zaczęłam drugi rok studiów a na pierwszym roku spotkałam w metrze kolegę, z którym pracowałam tu u mnie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O popatrz jaka szczęściara ;D
      U mnie z tym ciężko :)

      Usuń
  3. W Warszawie byłam kilka razy i wybieram się też w grudniu z przyjaciółką, uwielbiam to miasto, chociaż Kraków w którym mieszkam od zawsze, zdecydowanie gorszy nie jest. Właściwie w moich planach są studia w stolicy, ale czeka mnie przed tym jeszcze półtora roku liceum więc wszystko może się zmienić ;p

    💦YOZIZIRA.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraków również jest piękny, inny, taki dostojny :)
      Na pewno będę tam wracać <3

      Usuń
  4. Mieszkam w Warszawie od urodzenia i nadal szukam w niej czegoś, co nakłoniłoby mnie do zostania w niej na stałe. Wszystkie wymienione przez Ciebie cechy można przyporządkować do pierwszego lepszego dużego miasta w Polsce. Na uwagę może zasługiwać jedynie starówka, ale na tle innych w kraju wygląda blado. Nie dziwię się, że jesteś zachwycona tym miastem, bo działa tak ono na większość osób - w tym mnie kiedyś. Ale im dłużej się w nim mieszka, tym bardziej ono męczy i wysysa energię, a jego mieszkańcy uciekają na coraz dalsze przedmieścia, by odpocząć.

    FLAMENTINE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiem, czy będę tu mieszkać całe życie. Na razie bardzo mi odpowiada- taki charakter. Marzą mi się jeszcze większe miasta, ale wszystko przede mną :)

      Usuń
  5. Nie przepadam za Warszawą, nie wiem czy chciałabym tam mieszkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny charakter, jest wiele pięknych, innych miast, miasteczek czy tez wsi ;)

      Usuń
  6. O nie miałam tam okazji nigdy być i raczej nie będę miała :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno kiedyś tu trafisz ;)
      polecam, chociaż na jeden dzien! <3

      Usuń
  7. Nigdy nie byłam w Warszawie:) Piękne miasto:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też uwielbiam Warszawę - przepiękna jest! Uwielbiam spacerować po starówce ale również nowoczesna architektura Warszawy jest imponująca!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy znajdzie coś dla siebie, coś co pokocha lub coś, co go zainteresuje :)

      Usuń
  9. Nigdy nie byłam w Warszawie, a chęcią bym się tam wybrała, zwyczajnie pozwiedzać. Nie wiem czy chciałabym tam mieszkać, raczej nie przepadam za dużymi miastami ;) Ale na zdjęciach wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przyjechać chociażby na jeden dzień ;3

      Usuń
  10. jakoś Warszawa mnie nie pociąga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy jest inny i każdy lubi coś innego :)

      Usuń
  11. Mam 20 lat i jeszcze nigdy nie byłam w Warszawie ale wiem, że niedługo się to zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w Warszawie nigdy nie byłam, ale chciałabym być jak najszybciej. Szczęścia Ci życzę, miłość jest piękna ♥ Podoba mi się ty, obserwuję ;>

    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja życzę, żebyś w najbliższym czasie odwiedziła to miasto :)

      Usuń
  13. Ja w dużych miastach uwielbiam przede wszystkim anonimowość. Idę gdzie chcę, robię co mi się podoba (oczywiście w pewnych granicach) i nikogo to nie interesuje. :)
    nietypowo-i-ciekawie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie zdecydowanie ciągnie do mniejszych miast. Wiem, że w dużych miastach jest mnóstwo atrakcji, ale mnie jako mieszkanki Poznania już nie interesuje wyjście do kina czy teatru. Uwielbiam spokój i ciszę, ale chyba dlatego, że się starzeję.

    Pozdrowienia z Poznania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego, z czasem człowiek też zmienia priorytety- taka kolej zycia ;)

      Usuń
  15. Ja dokładnie z tych samych powodów kocham Łódź ;) No może oprócz punktu ze Starówką, bo tego u nas właściwie nie ma.

    HEDONISTICAT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O a ja nigdy nie byłam w Łodzi, ale koniecznie się wybiorę :)

      Usuń
  16. Ja mieszkam we Wrocławiu, ale oczywiście nie raz zawitałam do stolicy razem ze znajomymi :) Miasto cudowne, nie ma nudy :) Pozdrawiam u zapraszam do siebie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrocław to punkt obowiązkowy do odwiedzenia w najbliższym czasie ;)

      Usuń
  17. świetny wpis, miło się czytało :)
    Lubię Warszawę, choć byłam w stolicy tylko kilka razy, to mam nadzieję, że w przyszłości będę bywać częściej :D miasto ma świetny klimat, podoba mi się, że tętni życiem i właśnie jest taka anonimowość :D
    pozdrawiam, zapraszam :-)
    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 POKULARNA. Designed by OddThemes